Horecava 2018

Horecava 2018: pop-up bars en restaurants als trends

Het gaat goed met de horeca. U merkt het vast ook in uw zaak. Maar om het succes te bestendigen, moet u blijven innoveren. Meer dan ooit gaat het in de horeca om persoonlijke aandacht en uw klanten de ultieme gastbeleving laten ervaren. Op de vakbeurs Horecava 2018, van 8 tot en met 11 januari 2018 in Rai Amsterdam kunt u kennismaken met de nieuwste trends en nieuwe inspiratie opdoen. Gloednieuw op deze editie van Horecava is de pop-up bar experience.

Beleving

Het is één van de trendwoorden die u als horeca-ondernemer steeds vaker te horen krijgt: beleving. Uw gast een gewoon kopje koffie voorzetten, is er niet meer bij. De klant komt voor een ‘koffie-beleving’ en krijgt zijn door de barista perfect gezette latte macchiato of flat white graag vergezeld van een speciaal lokaal lekkernijtje. Uw klant de perfecte gastbeleving laten ervaren is een samenspel van gerechten, producten, presentatie, omgeving en service. Al deze factoren liggen in uw zaak in elkaars verlengde en passen binnen uw visie. Laat uw klanten uw visie horen, voelen, zien, ruiken en proeven.

Pop-up bar experience

Met het thema ‘Proef de toekomst’ legt Horecava 2018 nog maar eens de nadruk op het belang van beleving binnen de horeca. En dat doen ze ook vrij letterlijk. Op Horecava 2018 kunt u zich in het segment Dranken laten onderdompelen in de karakteristieke sfeer van de Amsterdamse buurt ‘de negen straatjes’. Deze pop-up bar experience biedt u de mogelijkheid om via pop-up bars, workshops en demonstraties kennis te maken met de laatste nieuwigheden op het gebied van dranken, met de nadruk op smoothies, sappen, non-alcoholische dranken.

Ook na uw bezoek aan de vakbeurs kunt u zich op drankgebied laten inspireren. Horecava 2018 werkt namelijk samen met de Amsterdam Cocktail Week, waarbij de meest trendy bars en eetgelegenheden een inspirerende programma door onze hoofdstad hebben ontwikkeld.

Pop-up restaurants op Horecava 2018

Maar liefst drie gloednieuwe pop-up restaurants openen hun deuren voor lunch en diner op de beursvloer van Horecava 2018: Bar O (een restaurant met cocktails en kleine gerechten), The Chefsclub Amsterdam (waar Nederlandse koks koken die het vak bij sterrenrestaurants geleerd hebben) en De Bierfabriek (waar restaurant, café en brouwerij samenkomen). U kunt er als horecaprofessional de laatste horecatrends zelf proeven en ervaren.

Pop-up

Nieuw is het niet: het pop-up fenomeen. Pop-up is een efficiënte tool om het brede(re) publiek te laten kennismaken met een nieuwe visie of concept of een nieuw product. Pop-up horeca wordt dan ook vaak als marketingmiddel voor horecazaken en/of jonge horeca-professionals ingezet.

Wanneer u er zelf aan denkt om uw klanten eens te verrassen met een nieuw concept of de populariteit van een nieuwe vestiging tijdelijk ‘uit te proberen’, dan is het goed om te weten dat uw pop-up gelegenheid aan dezelfde wet- en regelgeving moet voldoen als reguliere horecabedrijven. Een tip is om tijdig met uw idee naar de gemeente te stappen, zodat u op tijd uw vergunningen kunt regelen.

Heeft u in uw pop-up horecagelegenheid ook tijdelijk horeca-personeel nodig? Of kunt u tijdelijk nog wel extra gemotiveerde mensen in de bediening of keuken gebruiken? Bij Rent a Butler hebben we jarenlange ervaring en expertise in het ter beschikking stellen van tijdelijke, goed opgeleide horeca-medewerkers.

Actueel, Ondernemen, Trends

Geef een reactie